Ψυχολόγος με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.
Σπουδές
2001: MSc στην Παιδική Ανάπτυξη. Ινστιτούτο της Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο του Λονδίνου. Διάκριση για Διπλωματική Εργασία με θέμα «Α case study of two non autistic calendrical savants».
2000: BSc στην Ψυχολογία, Πανεπιστήμιο της Ουαλίας, Σουάνσυ.
Μετεκπαίδευση για την απόκτηση δεξιοτήτων
2011: Δίπλωμα στη Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία, Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς, Γλάδστωνος 10, Αθήνα.
Ολοκλήρωση του τετραετούς προγράμματος που περιλαμβάνει α)δύο χρόνια θεωρητικής εκπαίδευσης και ολοκλήρωσή τους με εξετάσεις και δύο γραπτές εργασίες, συμμετοχή σε Journal Clubs (προφορικές παρουσιάσεις ερευνητικών και βιβλιογραφικών αναφορών), ομάδα αυτογνωσίας ογδόντα ωρών, παρακολούθηση εξειδικευμένων σεμιναρίων, και β)δύο χρόνια που περιλαμβάνουν εφαρμογή της θεραπευτικής προσέγγισης σε 8 ασθενείς, τέσσερεις ενήλικες και τέσσερα παιδιά υπό την εποπτεία τριών διαφορετικών εποπτών, αξιολόγηση και διάγνωση νέων περιστατικών στο τμήμα θεραπειών του ΙΕΘΣ και παρουσίασή τους στην ομάδα εποπτών, καθώς και διπλωματική εργασία.
❖
2016: Εκπαιδευτικό εργαστήριο επανορθωτικών πρακτικών, 12 ωρών, στα πλαίσια του "Προγραμματος πρόληψης του σχολικού εκφοβισμού σε σχολεία της Αττικής Πιλοτική Εφαρμογή Σεπτέμβριος 2016- Ιούνιος 2017" . Διοργάνωση Τομέας Ψυχικής Υγείας του "Ιδρύματος Αικατερίνη Λασκαρίδη" σε συνεργασία με το "Ινστιτούτο Επικοινωνίας και Διαχείρισης Συγκρούσεων D.U.C.K.S." και το Πάντειο Πανεπιστήμιο. 7 & 8 Οκτωβρίου 2016.
2015: Επανεκπαίδευση στο ανανεωμένο ομαδικό ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα EarlyBird Plus της National Autistic Society, για γονείς παιδιών στο φάσμα του αυτισμού. (National Autistic Society EarlyBird Centre, Αριθμός άδειας για χορήγηση προγράμματος EBP1135).
2006: Εκπαίδευση στο ομαδικό ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα EarlyBird Plus της National Autistic Society, για γονείς παιδιών στο φάσμα του αυτισμού. (National Autistic Society EarlyBird Centre, Αριθμός άδειας για χορήγηση προγράμματος EBP221).
2005: «Σεμινάριο Εκπαίδευσης στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες Διάγνωση, Αποκατάσταση, Εποπτεία» 120 ωρών, με εκπαιδεύτρια την κα Σ. Κοτρώνη στην Εταιρεία για την Ψυχοκοινωνική Υγεία του Παιδιού και του Εφήβου (Συγγρού 9, Χαλάνδρι).
2004: Πενθήμερο Εκπαιδευτικό και Εργαστηριακό Σεμινάριο στο TEACCH (Treatment and Education of Autistic and Related Communication Handicapped Children/Adults), 1-5 Mαρτίου 2004, Kettering, Northhampton, διοργάνωση από Autism Independent UK.
2004: Μέθοδοι Αξιολόγησης της Νοημοσύνης, Πρακτική και Εφαρμογή των Τεστς Νοημοσύνης WISC III, WAIS III, 4 Nοεμβρίου 2003-30 Ιανουαρίου 2004, Κέντρο Ψυχοδιαγνωστικής Ψυχοθεραπείας και Δημιουργικής Έκφρασης Αρρύβου 28, Παγκράτι, τηλ., 210 7561790.
2003: Ομάδα εργασίας "The TEACCH Approach" με εισηγήτρια τη C. Sulman, Διεθνές Επιστημονικό Συμπόσιο "Το παζλ του Αυτισμού", 9-11 Μαίου 2003, Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας.
2003: Ομάδα εργασίας "Self management and the popular concept of Applied Behavior Analysis" με εισηγητή τον B. Newman, Διεθνές Επιστημονικό Συμπόσιο "Το παζλ του Αυτισμού", 9-11 Μαίου 2003, Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας.
Δημοσιεύσεις
2015: Ευθυμίου Κ., Κακλαμάνη Γ., Καπνογιάννη Σ., Νικήστε την Κατάθλιψη, Ένα δομημένο πρόγραμμα γνωσιακής συμπεριφοριστικής θεραπείας κατα P.M. Lewinsohn, Εκδόσεις ΙΕΘΣ. 2013: Ευθυμίου Κ., Καπνογιάννη Σ., Οι θεωρίες γύρω από τις διαφυλικές διαφορές στην ερωτική ζήλεια και η αξιοποίηση τους στη Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Θεωρία και Πράξη, Ψυχολογία, 20(2)
https://www.researchgate.net/publication/264003815_Oi_theories_gyro_apo_tis_diaphylikes_diaphores_sten_erotike_zeleia_kai_e_axiopoiese_tous_ste_Gnosiake_Symperiphoristike_Theoria_kai_Praxe
2004: Cowan R., Stainthorp R., Kapnogianni S., Anastasiou M., The Development of Calendrical Skills, (link 2) Cognitive Development, 19 (2004), 169-78, ISSN 08852014
https://discovery.ucl.ac.uk/id/eprint/10032788/
Η δημοσίευση είναι βασισμένη στη διπλωματική εργασία για την ολοκλήρωση του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Child Development MSc, η οποία διακρίθηκε. Η έρευνα αφορά την ανάλυση του γνωστικού προφίλ δύο μικρών παιδιών που είχαν αναπτύξει την παράξενη ικανότητα από την προσχολική ηλικία να μπορούν να υπολογίσουν με ακρίβεια ημερομηνίες στο μακρινό μέλλον και στο παρελθόν, μία ικανότητα που συχνότερα απαντάται σε άτομα με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή. Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα δύο αυτά παιδιά δεν έπασχαν από διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού, αναλύει τη μεθοδολογία με την οποία μπορούσαν να κάνουν τους υπολογισμούς αυτούς, καθώς και το γνωστικό προφίλ τους και τις ιδιαίτερες αναπτυξιακές και οικογενειακές συνθήκες κάτω από τις οποίες ανέπτυξαν αυτή τη σπάνια ικανότητα.
2004: Barbouni A., Kapnogianni S., Kousouri M., Gousi T., Nikolaou-Papanagiotou A., Qualitative Approach of Differences between Gender, Age, and Handedness in Preschoolers and Students in their Performance in Premathematical and Mathematical Exercises, Brain & Development, Official Journal of the Japanese Society of Child Neurology, Vol. 26 (1), 2004 (Abstract)
Η έρευνα μελετά την ανάπτυξη των προμαθηματικών και μαθηματικών δεξιοτήτων σε σχέση με την ηλικία, το φύλο και την πλευρίωση σε δείγμα 120 παιδιών προσχολικής ηλικίας που φοιτούν σε δημόσια και ιδιωτικά νηπιαγωγεία της Αττικής. Δε βρέθηκαν διαφοροποιήσεις στο δείγμα των παιδιών που παρουσίασαν δυσκολίες στην ανάπτυξη των μαθηματικών δεξιοτήτων σε σχέση με το φύλο. Αντίθετα, εντοπίστηκε διαφοροποίηση στα παιδιά με αριστερή πλευρίωση (αριστεροχειρία) ως προς την συνολικά καλύτερη επίδοσή τους στα μαθηματικά σε αυτό το αναπτυξιακό στάδιο.
2004: Barbouni A., Stampoltzi A., Kapnogianni S., Kousouri M., Nikolaou-Papanagiotou A., The Value of The Test of Reading Ability (TAFA test), Brain and Development, Official Journal of the Japanese Society of Child Neurology, VOL. 26 (1), 2004 (Abstract)
Η μελέτη είχε στόχο να συγκρίνει την επίδοση παιδιών (Ν=28)που φοιτούν στη β΄ και γ΄ δημοτικού στο τεστ TAFA (Tafa, 1995) με την επίδοση παιδιών που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες (Ν=22) και αντίστοιχα φοιτούν στην ίδια τάξη. Η μελέτη έδειξε ότι υπήρξε μεγάλη βελτίωση στην επίδοση και των δύο ομάδων από τη β’ ως τη γ’ δημοτικού, με μεγάλο αριθμό παιδιών που πληρούσαν κριτήρια μαθησιακής δυσκολίας στη β΄ δημοτικού να μην τα πληρούν πια στην επόμενη τάξη, χωρίς να έχει μεσολαβήσει κάποια επιπλέον αποκαταστασιακή παρέμβαση. Το αποτέλεσμα αυτό συστήνει μεγάλη επιφύλαξη στη διάγνωση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών πριν την ηλικία των οχτώ ετών.
2004: Barbouni A., Kapnogianni S., Kousouri M., Gousi T., Vlachou T., Nikolaou-Papanagiotou A., Environmental Factors that Affect Children’s Adjustment in Preschool Environments, Brain & Development, Official Journal of the Japanese Society of Child Neurology, Vol. 26(1), 2004 (Abstract)
Η έρευνα είχε στόχο να εντοπίσει τα οικογενειακά χαρακτηριστικά που ενισχύουν την καλύτερη προσαρμογή των νηπίων στην προσχολική εκπαίδευση. Το δείγμα ήταν 228 παιδιά νηπιακής ηλικίας που φοιτούν σε σχολεία της Αττικής, και η προσαρμογή τους καθώς και τα χαρακτηριστικά της οικογένειας (τύπος γονιού, ηλικία, μορφωτικό επίπεδο, περιοχή κατοικίας) αξιολογήθηκαν βάσει ερωτηματολογίων που συμπλήρωσαν οι παιδαγωγοί και οι δύο γονείς. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, ο τύπος γονιού και το μορφωτικό επίπεδο του γονέα είναι οι δύο κύριοι παράμετροι που επηρεάζουν τόσο τις οικογενειακές σχέσεις όσο και την προσαρμογή των παιδιών στη νέα συνθήκη.
2002: Cowan, Richard, Anastasiou Maria, Kapnogianni Sophia (2002), Two little boys: calendrical calculators but not savants, Proceedings of the British Psychological Society, 10(1), p.18 ISSN 1350-472X
Εισηγήσεις
2019: 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Γνωσιακών Συμπεριφοριστικών Προσεγγίσεων σε Παιδιά και Εφήβους, 30-31 Μαρτίου 2019, Πάντειο Πανεπιστήμιο. Εργαστήριο με τίτλο "Αποτελεσματικές τεχνικες βασισμένες στο πρόγραμμα EarlyBird στον αυτισμό" σε συνεργασία με την Κ. Σοφιανοπούλου.2017: Επιμόρφωση 4 ωρών με θέμα "Αποτελεσματική αντιμετώπιση εντός του σχολικού πλαισίου των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών", Επιμορφωτική ημερίδα 24ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Αττικής "Αναζητώντας σε κρίσιμα εκπαιδευτικά αντικείμενα, αποτελεσματικές εφαρμοσμένες εκπαιδευτικές πρακτικές". 14 Μαρτίου 2017.
2017: 3ο Διεθνές Συνέδριο και Εργαστήριο Synergy, 10-11 Οκτωβρίου 2017, Ιδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη. Εισήγηση με συνεισηγήτρια την Α. Κατσούγκρη με θέμα "Αυτισμός και συμπεριφορά στα ελληνικά σχολεία- Η σημασία της σχολικής κουλτούρας και ο ρόλος του διευθυντή στη διασφάλιση της επιτυχίας".
2016: Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Τμήματος Ψυχιατρικής Παιδιών και Εφήβων ΓΝΑ Σισμανογλείο- Αμαλία Φλέμιγκ. Εισήγηση με τίτλο "Το ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα για γονείς παιδιών με αυτισμό EarlyBird Plus", 3 Φεβρουαρίου 2016.
2016: Σειρά διαλέξεων ψυχοκοινωνικής θεματολογίας, διοργάνωση απο Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων και Ινστιτούτο Έρευνας κα Θεραπείας της Συμπεριφοράς στο Αμφιθέατρο "Αντώνης Τρίτσης". Εισήγηση με τίτλο "Νικήστε την Κατάθλιψη" σε συνεργασία με τους Κ. Ευθυμίου και Γ. Κακλαμάνη.
Η εισήγηση προβάλλεται στο https://www.blod.gr/lectures/nikiste-tin-katathlipsi/
2015: Επιμορφωτική Ημερίδα 50ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκαπίδευσης Αττικής σε συνεργασία με το Ίδρυμα Λασκαρίδη με θέμα "Προβλήματα Συμπεριφοράς, Αυτισμός και ΔΕΠΥ στο Τυπικό Σχολείο - Σύγχρονοι Τρόποι Αντιμετώπισης". Εισήγηση με θέμα: "Το παράδειγμα εφαρμογής του προγράμματος Synergy στο Δημοτικό Σχολείο Συκάμινου", 11 Νοεμβρίου 2015.
2014: 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Γνωσιακών Ψυχοθεραπειών, Ελληνική Εταιρεία Έρευνας της Συμπεριφοράς, 27-30 Νοεμβρίου 2014. Στρογγυλό τραπέζι Δομημένα ομαδικά προγράμματα Γνωσιακής Συμπεριφοριστικής Θεραπείας, Εισήγηση με τίτλο "Δομημένα ομαδικά προγράμματα: Κατάθλιψη", σε συνεργασία με τους Γ. Κακλάμάνη, Α. Βλασοπούλου, Ε. Αργαλιά, Κ. Ευθυμίου.
2014: Διημερίδα, 4 & 5 Απριλίου 2014, με θέμα "Αυτισμός: μιλάμε, μαθαίνουμε, κατανοούμε", Ιδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη. Δίωρο εργαστήριο με θέμα "Μιλώντας για τις σχέσεις στην εφηβεία" με συ-συντονίστρια την ψυχολόγο Λεπτίδη Χ.
2013: Διώρη Παιδαγωγική Συνάντηση, 29 Νοεμβρίου 2013, 6ο Δημοτικό Σχολείο Κερατσινίου. Κεντρική εισήγηση με θέμα "Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός και τι μπορώ να κάνω γι' αυτό;".
2013: Εκπαιδευτικό Σεμινάριο 10 ωρών για επαγγελματίες, με θέμα "Θεραπεία Κατάθλιψης με το Γνωσιακό Συμπεριφοριστικό Μοντέλο", Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς (Γλάδστωνος 10, Αθήνα). Συ-συντονιστές οι ψυχολόγοι Ευθυμίου Κ., Κακλαμάνη Γ.
2011: Ημερίδα "Άγχος και Φοβίες στην Παιδική Ηλικία", 7 Φεβρουαρίου 2011, Ν.Π.Δ.Δ. Παιδικοί και Βρεφονηπιακοί Σταθμοί Δήμου Χαλανδρίου. Εισήγηση με θέμα:"Θεραπεία των διαταραχών άγχους στην παιδική ηλικία: Παραδείγματα τεχνικών από τη γνωσιακή συμπεριφοριστική θεραπεία".
2010: Ημερίδα "Ας στήσουμε γέφυρες για την καλύτερη κατανόηση και αντιμετώπιση της συμπεριφοράς των παιδιών μας", 1 Νοεμβρίου 2010, Ν.Π.Δ.Δ. Παιδικοί και Βρεφονηπιακοί Σταθμοί Δήμου Χαλανδρίου. Εισήγηση με θέμα "Τα στάδια της γνωστικής ανάπτυξης του παιδιού: Ο οικοδομισμός του Piaget".
2009: Ημερίδα "Άγχος και Φοβίες στην Παιδική Ηλικία", 11 Φεβρουαρίου 2009, Ν.Π.Δ.Δ. Παιδικοί και Βρεφονηπιακοί Σταθμοί Δήμου Χαλανδρίου. Εισήγηση με θέμα "Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Θεραπεία των Αγχωδών Διαταραχών στα Παιδιά".
2004: II Eastern Mediterranean Meeting on Cerebral Palsy & Developmental Medicine, 13-16 Μαίου 2004, Σαντορίνη. Ανακοινώσεις:
"Qualitative Approach of differences between gender, age and handedness in preschoolers and students in their performance in premathematical and mathematical exercises"
"The value of the test of reading ability (TAFA test)"
"Environmental factors that affect children’s adjustment in preschool environments".
Σύλλογοι, επιστημονικοί φορείς
Μέλος του Πανελλήνιου Ψυχολογικού Συλλόγου.